Naar Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Zuiderwijk - WaarBenJij.nu Naar Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Judith Zuiderwijk - WaarBenJij.nu

Naar Kaapstad

Door: Judith Zuiderwijk

Blijf op de hoogte en volg Judith

10 November 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eigenlijk was het totaal onnodig dat we naar Kaapstad gingen, maar omdat we een half jaar geleden nog dachten dat we bij binnenkomst in Namibië zouden moeten bewijzen dat we binnen drie maanden weer weg zouden gaan, hadden we de tickets in Nederland al gekocht. Uiteindelijk heeft niemand ernaar gevraagd en is ons werkvisum heel gemakkelijk met drie maanden verlengd. Maargoed, we hadden de tickets, en het was natuurlijk een prachtige kans om die beroemde stad eens te aanschouwen. Dus hadden we een schattig B&B gehuurd bij een zeer artistiekerige pottenbakker (grijze lange haren in een knot op zijn hoofd) in een leuk wijkje in Kaapstad. Het eerste wat ons opviel toen we van het vliegveld kwamen, waren de enorme krottenwijken met huisjes van met name golfplaat. Om vervolgens al snel opgevolgd te worden door een prachtige stad met alles tussen hutjes van vuilniszakken tot de meest luxe villa's. Wat een verschil tussen arm en rijk! Dat zien we in Namibië absoluut niet in die mate. Kaapstad doet verder zeer Europees aan met heel veel blanke inwoners, een beetje een 'Frans' landschap van bergen, groene lanen en palmbomen. En er is van alles te doen! Natuurlijk bestegen we de Tafelberg: Rens en Steef klimmend, Guus en ik met de kabelbaan, want hij was echt te heftig voor Guus (en misschien ook wel voor mij). Een paar dagen later gingen we wel met zijn vieren de Lion's head op, wat ook een zware klim was, maar net ietsje minder hoog. Absoluut hoogtepunt was ons dagje Kaap: we ontbeten in de haven van Kalk Bay, daarna zagen we de grootste kolonie vasteland-pinguïns ter wereld in Simons Town op een paradijselijk mooi strandje en vervolgens reden we naar Kaap de Goede Hoop. Dat ligt in een schitterend Nationaal Park, waar we de rest van de dag hebben rond gereden in ons gehuurde koekblikje en een paar prachtige wandelingen hebben gemaakt. We zagen er nog een joekel van een zwarte slang de weg oversteken en er waren apen, struisvogels etc. We hebben enorm genoten van de prachtige bergen, zee, standjes en leuke restaurantjes. Maar het was ook weer leuk om na 5 dagen terug te keren naar Namibië. Hier hebben we weer het gevoel terug te zijn in het 'echte Afrika'. Want daar gingen we toch voor deze kant op! :-)