Onze kleine Freek Vonk - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Judith Zuiderwijk - WaarBenJij.nu Onze kleine Freek Vonk - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Judith Zuiderwijk - WaarBenJij.nu

Onze kleine Freek Vonk

Door: Judith Zuiderwijk

Blijf op de hoogte en volg Judith

29 Augustus 2016 | Botswana, Kasane

Guus wordt later bioloog. Dat beweert hij met zoveel stelligheid dat wij daar niet aan durven twijfelen. Dankzij Freek Vonks filmpjes en superdierenboeken weet hij alles van dieren en dat is heel handig in Afrika. Toch kwamen we er afgelopen weken achter dat hij dieren dan weliswaar de bom vindt; het speuren naar dieren is een ander verhaal. Toen ik bij het binnenrijden van Chobe National Parc in Botswana zei dat er 200.000 olifanten in dat gebied leven en hij er binnen 5 minuten nog geen een gezien had, was het commentaar niet van de lucht! En in Mudumu National Parc reden wij rond met twee kinderen, die met hun neus in een Donald Duck zaten. Ze keken uiteraard op als we wilde dieren zagen, maar mee speuren was 'saaaaaai'. Aan de andere kant kan hij wel 200 keer tevergeefs proberen een hagedis aan zijn staart te pakken. Of een uur lang gefascineerd naar waterspinnetjes kijken, die over het water lijken te lopen. Het zit er dus wel in, dat bioloog-zijn. Ik denk dat hij maar in een dierentuin moet gaan werken...

• 29 Augustus 2016 - 18:27

Toos Groen:

Judith ik kan van het 2e reisverslag maar 2 regels ontvangen tot dankzij Freek Vonk en De plaatjes

• 29 Augustus 2016 - 21:54

Toos Groenewegen:

Misschien heeft Freek over een paar jaar een stagiere nodig.